Simbolica Fair Trade & Stichting Simbolica Projecten

Schoolproject bij Don Guadalupe

Vandaag het kleine schoolproject gedaan bij Don Guadalupe voor 25 kinderen, volgende week het grote schoolproject bij Mario met 535 kinderen. Ik kreeg hulp van een Frans nichtje van Carlos. De busreis viel wat tegen omdat er geen directe bus meer langs kwam naar Tecpan. We moesten dus 2x overstappen met de 2 grote jute zakken waar de 30 rugzakken met inhoud inzaten. Gelukkig waren er steeds weer sterke mannen in de buurt die niet alleen de zakken bovenop de bus trokken maar ook van de ene naar de andere bus tilden. Al met al waren we 45min. te laat en zaten alle kinderen met hun ouders al lang op ons te wachten. We hadden natuurlijk wel gebeld onderweg maar ja. Het project verliep verder prima en met 25 kinderen is er genoeg tijd om ieder kind uitgebreid te feliciteren met wat ze tot nu toe bereikt hebben op school en met hun nwe inschrijving, stralende gezichtjes, leuk.

Er zijn hier zoveel alleenstaande moeders met vaak 6 kinderen en dit jaar wilde ik daar extra aandacht aan geven. Ik vroeg wie er allemaal alleenstaand moeder was en legde uit dat ik nu beter begrijp hoe het is om het allemaal alleen te doen en dat ik deze vrouwen daarom extra wilde feliciteren met de schoolgang van hun kinderen. Het was bedoeld om hen een hart onder de riem te steken maar ik zag ze hun tranen wegvegen dus ik weet niet zeker of het het gewenste effect had...

Oh ja, nog een nieuwtje.. Victoriano, zoon van Don Pedro, is getrouwd!!! Victoriano is nu 26 jaar en Ingrid, zijn vrouw is 17 jaar, heel normaal hier. Ik was nog zo stom om te vragen in wat voor n jurk ze was getrouwd maar ze dragen natuurlijk de traditionele Maya kleding, maar wel in een evangelische kerk van hun kleine Maya gemeenschap. Ze zijn in mei getrouwd en nu is Ingrid 3 maanden zwanger, geen moetje dus zoals in veel gevallen hier.

Hasta pronto!

Aldine

Reacties

Reacties

Loes

Knap!

atie

Hoi Aldine, De bruine kast is weg dat was nog en hele organisatie maar het is gelukt. Wat een hoeveelheid kinderen gaan er nu naar school. fantastisch. Lees elke dag je berichtjes. Liefs Atie

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!