Simbolica Fair Trade & Stichting Simbolica Projecten

Aangekomen in Guatemala

Hola todos!

Mijn eerste berichtje weer op deze reis.

Gisteren aangekomen in Mexico stad, een kort nachtje geslapen en toen doorgevlogen naar Guatemala. Direct vanaf het vliegveld in Guatemala stad naar Antigua gereden waar ik nu ben. Het is weer mooi zonnig weer en zondag, dat wil zeggen dat er veel leven is op straat. Morgen de eerste 2 afspraken hier in de buurt. Deze keer heb ik voor de meeste producenten geen goed nieuws te vertellen d.w.z. kleinere opdrachten doordat de verkoop voor het eerst in jaren afgelopen jaar niet steeg maar zelfs wat terugliep. Terwijl ze juist hopen op meer van onsomdat de crisis hier ook heeft toegeslagen o.a. doordat 85% van de export naar de VS is. Maar alles is natuurlijk meegenomen en we hopen met zn allen dat we straks gewoon weer verder groeien.

Eigenlijk maak ik me meer zorgen om de veiligheid en politiek in Guatemala. Mijn werkterrein is relatief veilig gebied maar alleen gisteren al, een gewone zaterdag, waren er in het land 19 moorden die de krant haalden waarvan veel te maken hebben met afpersing e.d. door de georganiseerde misdaadorganisaties, bendes, een soort mafia. Deoverheid is zo corrupt (en incapabel) dat er de scheidslijn vaag is. 14 januari begint de nieuwgekozen president Oto Perez Molinos, een oud generaal waarvan men hoop't dat hij de boel eens flink aanpakt...ben benieuwd.

Tegelijkertijd is het leuk om hier weer te zijn, aardige mensen, heerlijke geuren, uitzicht op schitterende vulkanen, lekker eten en de warme zon. En natuurlijk het contact met ´onze´ mensen.

Succes daar in Nederland met de uitverkoop van woon-artikelen deze maand en tot snel!

Saludos,

Aldine

Johan

Succes in zaken
en het beste + veel genoegen voor jullie tweetjes

Hartelijke groet,
Johan

nicole

Hola Amiga!!
Que te vaya muy muy bien !!! Suerte

atie

fijn dat je weer goed bent aangekomen. ga je nog voor de massage of heb je geen tijd?Doe je Guan Manuel en Nelly de groeten van me? Sterkte en groetjes Atie

Inge

Ha lieve Aldine en reisgenoot,

Goede reis gewenst,
Inge.

cora voss

Hallo Aldine,

Allereerst de beste wensen voor het nieuwe jaar! Fijn en leuk iets van je te lezen uit Guatamala. Gelukkig ben je goed aangekomen en heb je weer de tijd om de producenten langs te gaan. Ik wens je succes met de reis en geniet van het heerlijke klimaat. Op het moment regent het ontzettend hard. Hopelijk van korte duur...Groetjes en doe voorzichtig aan!!