Simbolica Fair Trade & Stichting Simbolica Projecten

Taxco

Hola,

Gisteren hebben we Fidel, producent van deverzilverde engeltjes en boekenleggers,bezocht. Naast zijn werkplaats heeft hij een aparte ruimte waar hij zijn productenpolijst. Om in deze ruimte te komen moest hij altijd tegen een heuveltje omhoog klimmen omdat er geen trap aanwezig was. Met behulp vanfamilie heeft hij echter sinds kort een mooie, stevige trap naar zijnpolijstruimte gemaakt.

De eerste dagen in Taxco hebben we de verschillende producenten bezocht en een aantal opdrachten voor proefmodellen uitgezet. Vandaagkondenwe deeerste proefmodellen hiervan bekijken.Een spannende dag dus! De proefmodellen bij Claudia zijn goed gelukt enerzijn weer verschillende nieuwe verzilverde producten bijgekomen. Zo hebben we een nieuwe ketting met bijpassende armband en oorbellenlaten makenen komen er ook briefopeners, visitekaarthouders en pillendoosjes. Verder hebben we met Claudia deplanning van de mogelijke zilversmidcursus voor Nederlandersgemaakt. Het begint steeds vastere vormen aan te nemen.

Nunog wachten op de proefmodellen van Juan Manuel en Nelly.

Hasta luego,
Sandra