Simbolica Fair Trade & Stichting Simbolica Projecten

Verjaardag in Mexico

Hola!

Wat leuk om alle felicitaties te lezen! Het was natuurlijk erg vreemd om mijn verjaardag in zon te vieren in plaats van een koud Nederland, maar ik heb me hier ook echt jarig gevoeld. Aldine heeft in verschillende talen voor me gezongen en we zijn lekker uit eten geweest om het te vieren. Ook door alle berichtjes op het weblog voelde ik me echt jarig.

Maar naast het vieren van mijn verjaardag moest er natuurlijk ook gewerkt worden ;-)

We zijn gisteren eerst bij Claudia langsgeweest. Zij heeft in het afgelopen jaar haar droom kunnen verwezenlijken. Haar zilversmidschool wordt langzaam een heel cultureel centrum, waar verschillende kunstenaars hun werk tentoon kunnen stellen en waar ze cursussengeeft aan lokale zilversmeden. Vol trots heeft ze ons rondgeleid en de uitbreidingen laten zien. Het ziet er mooi en veelbelovend uit. Daarnaast hebben we haar opdracht gegeven een aantal nieuwe proefmodellen te maken. Erg spannend wat hieruit komt, morgen gaan we het resultaat bekijken. We zijn bezig om te kijken of we een reis kunnen organiseren voor geinteresseerden incl. producentbezoeken en een week zilversmidcursus in het centrum van Claudia.

Ook hebben we Juan Manuel en Nelly bezocht.Vorig jaar hebben ze met hulp van stichting Simbolica Projectenhun werkplaats kunnen verbouwen. Het was bijzonder om nu zelf te kunnen zienhoe mooi dit geworden is. Het afgelopen jaar is echterniet makkelijk voor hen geweest door de gestegen zilverprijs, waardoor ze minder werk kregen. We hebben nu tijdens ons bezoek dan ook nieuwe kostprijsberekeningen moeten maken om ervoor te zorgen dat de producenten ondanks deze stijging nog steeds een leefbaar loon blijven verdienen. Ook Juan Manuel en Nelly zullen deze week een aantal proefmodellen maken. Hopelijklevert dit een aantal mooie nieuwe producten op!

Hasta luego!
Sandra

Stichting Simbolica Projecten (penningmeester)

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!