Simbolica Fair Trade & Stichting Simbolica Projecten

update

Hallo allemaal!

Vandaag hebben weDon Francisco kunnen vertellen dat hij (en zijn producten) goed door de proefperiode zijn gekomen, we gaan de samenwerking dus voortzetten en hij heeft een paar uur geleden de fair trade criteria ondertekend, altijd een mooi moment. Daarnaast hebben we bij Don Francisco en ook bij Don Martin een kostprijsberekening gemaakt om het leefbaar loon te checken. Dat moet natuurlijk regelmatig gebeuren omdat kosten van materiaal en levensonderhoud veranderen. Om een idee te geven: het leefbaar loon (wat 1 gezin met 2 volwassenen en 3 kinderen nodig heeft om te leven) is hier 2x het gangbaar loon en ruim 2x het min. loon.

Al met al krijgen we weer aardig wat nieuwe producten in Culemborg! o.a. pinatas voor kinderfeestjes, nwe modellen en kleuren voor de glaskraaltjes bijouterie, nwe jade/zilver sieraden, meer aardewerk, poppenkastpoppen,babyslings (soort kant en klare verstelbare draagdoeken), mobielhoesjes voor Iphone en Ipad. En zijn nog een aantal proefmodellen in de maak.

Het waait hier trouwens enorm op het moment en de regen van afgelopen dagen deed ons aan thuis denken...fijn om vanmorgen mijn jongens weer even te spreken.

Vanavond zijn we uitgenodigd bij vrienden voor het avondeten.

Morgen door naar Antigua (1 nacht) en dan naar het vliegveld, naar Mexico!

Hasta luego!

Aldine

Simbolica Fair Trade

Stichting Simbolica Projecten

loes hart

geweldig allemaal, dat voortgaan op oude projecten en nieuwe mensen erbij betrekken, heb veel bewondering voor jullie, veel goed nieuws, liefs Loes

Masja

Wat een mooie spulletjes! Vooral de Pinatas en poppenkastpoppen. Krijg enorme shopdrang :-) Hoop dat het zonnetje weer gaat schijnen bij jullie.

Suzanne Rotteveel

Er wordt goed werk door jullie geleverd daar! Vind het zo goed dat je de tijd neemt voor die kostprijsberekening, (wellicht verplicht maar toch) is zo belangrijk dus voor de leefbaarheid van een gezin daar. Keep up the good work en ik ben heel benieuwd naar de nieuwe spulltjes. Groeten aan Sandra!