Simbolica Fair Trade & Stichting Simbolica Projecten

schoolproject #1

Hola todos!

Onmogelijk om jullie bij te praten...teveel gebeurd en te weinig tijd voor het internetcafe, maar het gaat allemaal voorspoedig. Nog meer opdrachten gegeven voor proefmodellen en in Guatemala-stad goede ecologische stoffen gevonden. Het vilt gaat helaas niet lukken, veel te dun, geen goede kleuren en de voorraad onbetrouwbaar.

Vandaag het eerste schoolproject uitgevoerd! Bij Antonio in Santiago Atitlan aan het meer (45 kinderen). Sandra is op dit moment bezig om te kijken of ze vast een kort filmje op deze weblog kan plaatsen (nwe camera..) Natuurlijk weer geweldig om te zien hoe alle moeders (in dit geval geen vaders), de makers van onze kraaltjes bijouterie reageren op de rugzakjes met inhoud en je smelt bij het zien van de koppies van de kinderen. We feliciteren hen met het inschrijven van hun kinderen voor school en bedanken hen ook gelijk voor de prima kwaliteit van het werk wat ze ons geleverd hebben afgelopen jaar, was echt heel goed. Het uitdelen van de polo-shirts aan alle vrouwen en vooral het passen van de verschillende maten geeft altijd weer veel hilaiteit..

De inwoners van deze regio behoren tot de Tzutujil Maya gemeenschap en het is hier erg arm, ook in vergelijking met andere Maya dorpen. We hebben hier nog een tweede schoolproject, in hetzelfde dorp. In 2005 zijn hier heel veel mensen slachtoffer geworden van de orkaan Stan, in 2009 de economische crisis en nu in 2010 orkaan Agatha die ook weer overstromingen en modderstromen veroorzaakte. 5 doden en 25 huizen verloren gegaan deze keer. Ik hoop dat 2011 een beter jaar voor ze wordt. Dankzij jullie hulp kunnen we hen in ieder geval een goede start geven. Bedankt allemaal! oftewel in Tzutujil-taal: Maltiosh!

En we mogen nog 315 kids blij maken!

Aldine

Simbolica Fair Trade

Stichting Simbolica Projecten

Muriel

Dag dames,

Wat een mooie berichten en wat een mooi werk. Ik ben zeer onder de indruk. Heel veel fijne momenten, genieten en hard werken met elkaar. Liefs