Simbolica Fair Trade & Stichting Simbolica Projecten

Chichicastenango

Hallo allemaal,

Inmiddels zijn we van Panajachel naar Chichicastenango gereisd.

Gisteren hebben we Don Pedro en zijn zoon Victoriano bezocht. Zij maken tassen, mobielhoesjes en kinderkleding van Nahuala stof en stukjes huipiles. Na het bezoek vorig jaar bleek dat ze voor een betere afwerking van de stoffen (met een locksteek) een nieuwe naaimachine nodig hadden. Door de donatie van Wereldwinkel Amersfoort hebben we gisteren deze naaimachine met Victoriano kunnen kopen in Guatemala stad, hier 3 uur met de kippenbus vandaan. Hij is erg blij met deze machine, deze helpt de kwaliteit van zijn producten te verbeteren wat belangrijk is voor de toekomst van zijn bedrijf. Hij is Wereldwinkel Amersfoort dan ook erg dankbaar voor hun gulle gift. En de populaire patchwork tassen worden hierdoor steviger!

Vandaag zijn we naar het bouwproject van Zoila gaan kijken. Zij en haar man hebben al jaren een stuk grond om een eigen huis en werkplaats op te bouwen, maar hadden niet voldoende financiele middelen om de bouw daadwerkelijk te starten. Afgelopen februari konden ze uiteindelijk toch starten met het fundament. Vanuit Stichting Simbolica Projecten hebben ze eerder dit jaar een donatie ontvangen om de bouw een impuls te kunnen geven. Vandaag hebben we kunnen zien dat de bouw van het huis en de werkplaats al flink gevorderd zijn en hebben we ze nog een bijdrage kunnen geven.

Daarnaast hebben we natuurlijk met de producenten gewerkt aan nieuwe producten...we wachten nu met smart op de proefmodellen.

Hasta luego!

Sandra van Arendonk
Stichting Simbolica Projecten

Catelijne

Leuk om te lezen dat de reis zo goed verloopt! En nog leuker om je gisteren even gesproken te hebben. De jongens waren helemaal hyper na afloop. Nog 13 nachtjes! Veel succes en plezier nog de komende tijd.

Catelijne

Anne-marie

Wat leuk om je belevenissen te lezen, San!

Echt mooi om te zien wat jullie allemaal het doen zijn en wie jullie allemaal bezoeken.

Heel veel plezier verder samen en take care!

Liefs Anne-marie

Tineke Bultman

Hoi Sandra en Aldine

Fijn om te lezen dat alles zo goed en voorspoedig verloopt. Nog een fijne tijd samen, geniet ervan en wees voorzihtig. Groetjes van ons alle 4. Tineke

Masja

Wauw, klinkt goed! En wat een goede doelenwerk allemaal. Lijkt me mooi om zo direct de effecten ervan te zien.

Succes!

Margareth

Wauw wat een goed werk doen jullie toch....
Erg leuk om het verslag te lezen.

Ineke van Arendonk

Hoi Sandra en Aldine.
Leuk die berichten van jullie te lezen en dat het goed gaat. Knuffel van je vader en moeder, ook voor Aldine.