Simbolica Fair Trade & Stichting Simbolica Projecten

Van de Pacaya naar Panajachel

Hola!


Eergisteren heb ik de vulkaan Pacaya beklommen. Er was inderdaad geen lava te zien al wordt er op sommige plaatsen nog flink wat warmte geproduceerd. Zo zijn we in een opening in de berg geweest waarin het aanvoelde als een sauna, heel bizar. Onze gids gooide daarna een aantal takken in een opening en deze brandden vrij snel, we hebben hierboven ook nog marshmallows kunnen roosteren. Onderweg was ik erg verbaasd om te zien hoeveel groen er al weer te zien was na de uitbarsting van afgelopen jaar. Ondanks dat er geen lava meer te zien was, een hele mooie ervaring!

Gisteren zijn we met een busje verdergegaan naar Panajachel. Er waren gelukkig geen blokkades, dus we hebben niet echt vertraging opgelopen. Wel was onderweg duidelijk te zien wat een schade de modderstromen hebben aangericht aan de wegen. Soms waren stukken van de weg weggeslagen of lag een deel van de weg vol puinstukken. Het zal nog een tijd duren voor al deze schade hersteld is.

In Panajachel hebben we een rondje gelopen langs verschillende kramen en ook hebben we een aantal producenten vast kort ontmoet. Later zullen we ze nog uitgebreid spreken. Daarna lekker gegeten met uitzicht over het meer. Het was erg helder dus we hadden en schitterend uitzicht. Daarna weer aan het werk, om 21:00 uur klaar en lekker slapen.

Vandaag hebben we een afspraak met Antonio, producent van bijouterie en daarna gaan we een producent bezoeken in Quetzaltenango.

Hasta luego!
Sandra

Reacties

Reacties

Atie

Ik lees Panajachel, ik zie jullie zitten aan het meer en dan wordt ik een heel klein beetje jaloers, onterecht want ik heb het allemaal al meegemaakt. Doe je best meiden en een goeie reis verder.

cora

Hoi dames

Gezellig om te lezen wat jullie allemaal doen. Zo is het net of jullie in de buurt zijn. Je zal een prachtige tocht hebben gemaakt Wilma! Super dat je dit mag beleven! Fijn dat jullie op schema liggen en geen blokkades hebben gehad onderweg. hier in Culemborggaat ook alles zijn gangetje. Op de fiets is het koud, maar wat willen we, hartje winter!! Toevallig heb ik me zojuist ingeschreven voor een wintermutstennistoernooi, heerlijk in de kou ( hopelijk niet teeeee koud)Als het goed is ben je toch aan hetlopen. dus we worden vanzelf warm.

Het allerbeste en een gode reis verder
Cora

Suzanne

Ha San! Zo te zien komt je cursus Spaans goed van pas! ;-)
Geweldige ervaring op die vulkaan lijkt me! Blij te horen dat jullie reis goed is verlopen. En wanneer volgen er nieuwe foto's?
Succes morgen bij Antonio.

Masja

Wauw, dat klinkt goed, Sandra! Wat moet het daar bijzonder zijn. Werk ze, meiden!

Masja

En inderdaad, foto's ben ik ook helemaal voor. Kunnen wij hier ook een beetje meegenieten...

Patrizia

Spaans les in praktijk brengen, heerlijk eten met prachtig uitzicht op een meer, Marshmellow roosteren op een vulkaan...volgens mij heeft iemand het te veel naar haar zin.....!

Veel plezier dames

S + M

dag Sandra,

hoe is het ermee. Leuk de verhalen. Ik hoop dat je weet wie we zijn. Geniet van je vakantie. Wordt vervolgd.

Janny

He Sandra en Aldine, leuk dat jullie de vorderingen van Zoila en Victoriano kunnen zien. Ik ben benieuwd wat de proefmodellen opleveren.
Tot de volgende keer.
Janny

Cora

Hallo dames,
Leuk om te lezen dat alles gaat zoals jullie wensen. Proefmodellen, winkels.....bekijken.(ook bestellen) Klinkt goed!! Hier schijnt op het moment de zon en is alle sneeuw verdwenen. Dat was 3 weken geleden wel anders, weten jullie nog. Ploeteren door de sneeuw en afwachten of het openbaarvervoer ons wel zou brengen waar we heen wilden. Hoe gaat dat bij jullie? Is de OV chipkaart al in de maak of blijft het voorlopig bij het kaartjes kopen bij de chauffeur?
Tot gauw en veel succes met zakendoen!

Cora

Tessa Getrouw

Hola!
Ik ben op zoek naar mensen die willen bijdragen aan mijn scriptieonderzoek, dat gaat over ‘Language tourism in Central America’.

Mijn naam is Tessa Getrouw en ik ben vierdejaarsstudente International Tourism Management and Consultancy aan de NHTV in Breda.

Zelf ben ik altijd al geinteresseerd geweest in het leren van andere talen en om deze reden ben ik 6 jaar geleden Spaans gaan leren in verschillende Spaanssprekende landen. Vorig jaar, tijdens mijn stage bij een taalinstituut in Honduras, heb ik veel geleerd over taaltoerisme en besloot daarom mijn afstudeerscriptie hierover te doen. Ik doe research naar de factoren die van invloed zijn op de besluitvorming van studenten die Spaans willen leren in Midden Amerika.
Onderstaand vind je de link waarmee je wordt doorgestuurd naar mijn enquete over taaltoerisme in Midden Amerika. Lees de vragen goed door om misverstanden te voorkomen. Het invullen van de enquete zal ongeveer 5-10 minuten duren.

http://www.studentenenquete.nl/vragen/index.php?sid=19499&lang=nl

Hartelijk dank voor je medewerking!
Groetjes, Tessa Getrouw

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!