Simbolica Fair Trade & Stichting Simbolica Projecten

Engelen en Jade

Leuk om jullie reacties te lezen!

Sandra is op dit moment de Pacaya vulkaan aan het beklimmen, al is er nog weinig lava te bekennen sinds de uitbarsting eerder dit jaar. Guatemala heeft een zwaar jaar achter de rug. 2009 was het jaar van de economische crisis en 2010 het jaar van de natuurrampen. Na de vulkaanuitbarsting volgden de overstromingen en modderstromen die slachtoffers maakten en huizen verwoestten. Antigua was steeds te bereiken maar het gebied rond meer Atitlan was lange tijd geisoleerd. Er was geen toevoer of uitvoer mogelijk van voedsel en goederen, en ook de toeristen konden er niet komen. We hopen hier dus helemaalop eengoed 2011!

Vanmorgen met Sandra bij Veronica in Antigua geweest (producent jade sieraden) waar het goed gaat, wat betekent dat zij extra mensen heeft kunnen aannemen, mooi want het jaar ervoor waren er mensen ontslagen ivm de crisis. Misschien leuk om te melden dat er oorbellen en ringen komen die passen bij de GQ (de zilveren hanger met jade bol). Er de GE (hacha Maya) hebben we nu ook in zwart jade laten maken. DE 15e komen we terug om alle proefmodellen te bekijken.

Ook de proefmodellen van don Jose, onze producent van aardewerk producten zijn de 15e klaar. De aardewerk engeltjes met linten voor in de kerstboom zijn erg goed verocht afgelopen kerst en nu gaan we het deze o.a. uitbreiden met andere kleuren (wit/zilver, lila/wit, rood/goud). WE zijn samen bezig geweest met kleuren mengen, net zolang tot we de juiste kleur hadden, leuk. Verder de nieuwe verf en vernis gecheckt op loodvrij en non toxic.

Don Jose heeft vandaag ook de fairtrade criteria ondertekent, altijd een belangrijke stap qua commitment.

MOrgenochtend vroeg verder reizen naar Panajachel. We zijn gewaarschuwd voor een lange reisduur ivm de blokkades van protesterende boeren, dan weten we dat vast. Sowieso moeten we via een omweg omdat de normale route nog niet helemaal begaanbaar is na de overstromingen.

groeten!

Aldine

janny

hoi sandra en aldine
wat fijn alweer een bericht. dapper van sandra dat ze de vulkaan gaat beklimmen. ik hoop dat jullie niet al te veel problemen hebben naar de volgende stad. leuk nieuwe oorbellen en de engeltjes zullen ook mooi worden. denken jullie nog aan iets nieuws voor de parochie?

Suzanne Rotteveel

Hi Girls!
Spannend allemaal! Fijn dat Don Jose de fairtrade criteria heeft ondertekend en dat het bij Veronica voor de wind gaat. Dat zijn belangrijke stappen. Klinkt als een heel vol en druk programma; elk uur wordt benut naar mijn idee. Hoop dat Sandra een mooie beklimming heeft gehad. Een goeie reis morgen en vergeet de foto's niet! :-)

Francine Klein Bog

Hoi lieve San en Aldine,

Nog de beste wensen voor 2011. Voor jullie een prachtig begin. Volgens mij vervelen jullie je geen seconde. San we denken aan je. Heel veel liefs en knuffels,

Aicha en Francine

janny

ik zie jullie zitten aan het meer. fijn dat er geen oponthoud is geweest. 'k ben benieuwd of Antonio nog nieuwe leuke dingen heeft. tot het volgende bericht

Masja

Aha oorbellen en ringen, dat klinkt aantrekkelijk! En de zilver/witte engeletjes lijken me ook wel wat voor in de kerstboom :-) Het klinkt goed allemaal, zet m op!

Mia

Happy Birthday to You!

Dear Sandra, I hope you enjoy every minute of your adventure!

I wish you a wonderful next year!

Missing you,
Mia