Simbolica Fair Trade & Stichting Simbolica Projecten

Koru´s in de maak!

Hallo allemaal,

Zo, da´s alweer een tijd geleden...en inmiddels ben ik in Taxco, Mexico.

In Guatemala was nog een aardbeving, het was net alsof we op een boot zaten met z´n allen. En ik ben in Chichi bij een Maya priester geweest voor een soort healing maar dat vertel ik nog wel.

De zilverprijs hier in Mexico is zo instabiel, het is gewoon niet bij te benen. In januari 2011 kostte 1 gram ruwe zilver 11 pesos, in juni steeg de zilverprijs tot 18 pesos per gram, eergisteren kostte een gram zilver nog 12,50 pesos en vandaag 14 pesos. Op een hanger van 10 gr. scheelt dat natuurlijk ontzettend veel in prijs en ondertussen moeten we het leefbaar loon in de gaten houden. Daarom heb ik gisteren met Juan Manuel en Nelly gewerkt aan een formule per model waarin de werkuren, kosten van de eventuele steen (en andere kosten)en de zilverprijs zijn opgenomen. Voortaan vullen we in een exceldocument de actuele zilverprijs in en dan rolt de eerlijke prijs eruit voor de betreffende opdracht. Daarmee ondervangen we maar deels de fluctuatie van de zilverprijs want tussen het moment waarop ik geld overmaak en de producent het hier ontvangt zit een dag of 4 waarin de zilverprijs weer kan veranderen, maar goed. Het zou voor iedereen fijn zijn als de zilverprijs nou eindelijk eens zou dalen, misschien kunnen we er dan weer iets aan over houden. Taxco is stil, en veel mensen zoeken hun heil ergens anders (vaak de VS) aangezien er weinig werk is voor zilversmeden.

Goed nieuws: de zilveren Maori modellen (waaronder de koru, dubbele koru, twist, matau) zijn weer in de maak! Half maart worden ze in Culemborg verwacht.

Voor Valentijn neem ik in de koffer harten van obsidiaan mee (aan zwart suede koord met schuifknoopjes). De Azteeke kalender hangers en Yin Yang hangers zitten ook in de koffer dus die zijn vanaf 1 feb. ook weer op voorraad.

WW Velp, ik neem voor jullie agaat geodes mee!

Janny, Atie, Wilma en Sandra, jullie krijgen heel veel groeten van Juan Manuel en Nelly. Ik ga morgen weer lekker bij ze eten..hmm.

Morgen mijn laatste werkdag hier, zaterdagochtend naar het vliegveld waar ik eerst nog ga lunchen met Pili en dineren met Lupitavoor mijn avondvlucht. En dan..12 uur in het vliegtuig....maar wat heb ik een zin om mijn jongens weer te zien!

Hasta pronto!

Aldine

Reacties

Reacties

Angelique

Hey Aldine! Wat goed om jouw bericht te lezen! Je kunt over deze weken wel een boek schrijven zeg! Jeetje wat doe je veel! Geniet van de leuke afspraken zaterdag en alvast een hele goede veilige reis gewenst! Wat heerlijk dat je de jongens en Bo weer gaat zien!:-)
liefs, Angelique

Sandra

Hi Aldine,

Wat een enerverende reis weer!
Als je ze nog ziet natuurlijk de groeten terug aan Juan Manuel en Nelly!

Ik ben erg benieuwd naar de nieuwe producten! Fijn dat de de zilveren Maori modellen weer gemaakt worden.

Goede terugreis. Ben benieuwd naar alle verhalen, vooral ook naar de healing van de Maya priester.

Liefs Sandra

Masja

Een aardbeving, effe tussen neus en lippen door! Fijn dat je er weer bijna bent, zus. Geniet maar vast van de voorpret van het weerzien met de jongens. Liefs!

cora

Hoi hoi Aldine,
Wat een enerverende reis maak je weer mee. Verschillende weertypen en je slaat je overal doorheen!! Je koffer zal wel erg zwaar zijn met al je spullen. Hopelijk gaat alles goed tijdens je terugreis en kom je veilig op Schiphol aan. De kids zullen reuzeblij zijn om hun moeder weer te kunnen knuffelen. Die healing.....Krijgen wij die uit de 2e hand van jou te horen? Je zal moe en voldaan thuiskomen. Wij zullen allemaal met luisterend oor naar jouw verhalen luisteren.
Geniet dit weekend van je jongens en gezin.
Cora

Hans Rotteveel

Volgens mij ben je weer thuis. Dat zijn toch wel ingewikkelde tijden en reizen voor je. Marga en ik denken vaak aan je. We zijn nieuwsgierig hoe je knullen er nu uit zien. Misschien een foto sturen? Veel liefs van ons. Hans Rotteveel

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!